Becoming Marie Antoinette

Runt 10 snåret igår kväll mötte Marie Antoinette och hennes danska gangster upp Lone ranger och Lisa "left eye" Lopez utanför Odeon på Lothian road. Uma Thurman, katten och döden tog en taxi eftersom regn inte gör sig väl på vare sig morrhår i kajal eller en lie i papp. Vi har haft grymt bra väder hittills i Edinburgh, men igår kväll fick vi smaka på de sura regndropparna. Stormvindarna ville inget hellre än att kasta oss av den brittiska halvön. Fransk drottning eller inte - vädret tar ingen notis till auktoriteter.




Becoming Marie Antoinette. Är inte Sarahs klänning fantastik? Känner hur min egen garderob bleknar i jämförelse med hennes utbud.


Underbart att se hur vi inte var dom enda som hade frångått affärernas latexnormer på kvinnliga maskeradkostymer. Vi minglade bland pirater, pantomimspelare och tyskar utklädda till fransmän (och vise versa). Hockeyfrillorna avlöste 70-tals rufsen och hondjuren som förekom var relativt påklädda. Snittarna bestod av korvbitar på burk som serverades på tandpetare med en inlagd ananas i ena änden. Som en havsflotta stod de uppradade på plåten - en hel armé av korvbåtar med hivade master i trä och knallgula ananasroder. Det smakade som det såg ut. Kändes aningen improviserat. Höll mig till chipspåsen.


Dagens skotte: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Och kassa paraplyer. Ska aldrig mer köpa regnavstötande föremål på Poundsaver.



Kommentarer
Postat av: Gabby

Uma hade spenderat 30 min att få till alla lösögonfransar och ville inte att Edinburghs piskande regn skulle sabba det innan festen ens börjat, hehe. Dessutom, en droppande och dränkt död är inte så skrämmande och jag har aldrig hört en katt som gillar regn... Silverfisken dock hade ingen ursäkt men vi får väl skylla på grupptrycket =)

2009-03-08 @ 14:11:02
URL: http://gabbylundgren.blogspot.com
Postat av: Lina

Nääää!!!! Nu blir jag ännu mer avundssjuk! Seriöst kan du inte köpa den klänningen av sarah och ta med den hit till mig!!!? Jag fyller år i sommar vet du!



Schyssta korvsnacks förövrigt...tror du gjorde rätt i att hålla dig borta från dem!

2009-03-08 @ 16:57:46
Postat av: Sara

Gabby, jag köper dina argument. Hade jag haft peruken till klänningen hade jag haffat er taxi på vägen. Dock tycker jag nog att en droppande dränkt döden låter rätt skräckinjagande faktiskt:-)



Lina, jag ska börja förhandla med Sarah ikväll. Har fallit starkt för denna kreation! Så mycket spets har jag aldrig burit på en och samma gång (och då är ju inte klänningen överdrivet stor heller).

2009-03-08 @ 18:38:22
URL: http://somewhatscottish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0