Mr Campbells existens visade sig vara en svår nöt att knäcka

Snart kommer musmördaren från hyresbolaget hit för att utrota mr Campbell. Klockan 3 imorse såg jag mr Campbell Jr bakom Sarahs madrass. Den lille jäveln var snabb och rusade (flög?) mot mig varav jag gallskrikande sprang/hoppade/linkade ut i vardagsrummet (med stukad fot) och lekte krigsdans på brädgolvet. Är säker på att han vidrörde min vänstra stortå i farten, men har inga konkreta bevis.


Foten mådde sådär efter chocken, men nu är den bra igen (sett till dess rådande tillstånd). Sarah har sovit sammanlagt en halvtimme de senaste två nätterna på grund av muskrafsande i väggen. I förrgår natt släpade hon och Eugenia ut hennes IKEA kasse med skor i trapphuset och började maniskt kasta ut attiraljerna eftersom de trodde mushelvetet var där nere någonstans. Själv vaknade jag strax efter klockan 4 på morgonen av att disklasset i köket välter i golvet.


"Ooops!"


En skärrad röst hörs utifrån min dörr. Betty har kommit hem. Sekunderna går. Krasch! Igen.


"Oooops!"


"Gaaaah!"


Sarah har råkat på mr Campbell igen. Han var visst inte i skosäcken. Jag tar ett par alvedon, blundar och försöker koppla bort en ömmande fot och hysteriska rumskamrater. Det går sådär. Betty ska laga paj.


Thomas får inte längre köpa toapapper till lägenheten. Detta på grund av att han envisas med att köpa den finare sorten som är dränkt i en doft av citrus/kemikalier och har inbyggda aloe vera kanaler i pappersfibrerna. Detta pengaödslande ruinerar inte bara vår gemensamma lägenhetskassa, utan framkallar även eksem på fingrarna eftersom mina händer har kontaktallergi mot parfym. Ibland är grabben tystare än musen som sprider skräck. Första dagen som jag haltade fram på min svullna fot, tittade han på mig utan att säga någonting. Först igår frågade han om allt stod rätt till. Nej Thomas, allt står inte rätt till.


Idag satte jag mig på fel buss när jag skulle åka hem från skolan och hamnade i Greenbank. Fick vänta i tjugo minuter på ändhållplatsen tills busschauffören äntligen släppte på handbromsen och började köra mig tillbaka. Fick ett meddelande medan jag väntade. Det var från Louise. Hon hade fått en innebandyboll i huvudet och en bula lika stor som Venus. Hon verkade glad ändå. Vi satt där med våra defekta kroppsdelar och spred glädje via ord. Det är officiellt skadornas vecka just nu - tur att man kan glädjas åt de kroppsdelar som fortfarande är intakta.


Dagens skotte: Att strosa runt i mataffären är underhållning på hög nivå. På laxkonserverna går att utläsa "WARNING: CONTAINS FISH!". Oj då. Etiketterna på nötpåsarna i snackshörnan skriker ut "WARNING: CONATINS NUTS!". Vilken tur att jag blev varnad. Bara att lägga tillbaka produkterna. Men havregrynen då? "WARNING: CONTAINS OATS!" Jisses. För övrigt så innehåller de flesta förpackningarna en ruta, även kallad "Allergy advice", som citerad lyder:


Recipe: No nuts.

Ingredients: Cannot guarantee nut free.

Factory: No nuts.


Kan någon vara så vänlig och reda ut nötfrågan tack? Det känns lite väl diffust.


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker det är väldigt föredömligt av dem att vara så tydliga i nötfrågan....önskar jag var skotte!



Stackars mr campbell som går en säker död till mötes...men så är det när man står lägre på näringskedjan!

2009-03-24 @ 20:07:10
Postat av: Sara

Jo visserligen, fast jag hade hellre haft en tydlig allergiruta på övriga produkter och skippat varningen för nötter på själva nötpåsen! Lina, jag tror inte ens mr Cambell finns med i näringskedjan:-) Vet inte vilken kedja han tillhör, han är i en klass för sig. För smart för oss alla.

2009-03-25 @ 12:19:21
URL: http://somewhatscottish.blogg.se/
Postat av: Linda

Hahahahahahahahahaha älskar "innehållsförtecknings- beskrivningen" och varningsmärkena..det hade varit något i vårat avlånga land...

kramar

2009-03-25 @ 20:32:30
Postat av: Sara

Haha jag vet Linda, tänk om våra svenska stormarknader skulle anamma detta fenomen! Skulle dock göra matshoppingen snäppet mer underhållande:-)

2009-03-26 @ 12:08:47
URL: http://somewhatscottish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0